هنگامی که ایزوگام نصب شده روی بام شما خراب شود یا پارگی و ترک پیدا کند، برای رفع مشکل ایزوگام می‌بایست ایزوگام نصب شده ترمیم شود. برای ترمیم چند روش وجود دارد که آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

نصب لایه ایزوگام جدید روی ایزوگام قدیمی

به طور کلی نصب ایزوگام جدید روی ایزوگام قدیمی از نظر فنی امکان‌پذیر است البته باید توجه داشت که برای انجام این کار، ایزوگام قدیمی باید سطح سالمی داشته باشد و به علاوه چسبندگی خوبی با سطح بام وجود داشته باشد.

اگر ایزوگام قدیمی آسیب دیده باشد و نتوان ایزوگام جدید را روی آن نصب کرد، لازم است تا ابتدا ایزوگام قدیمی از بام جدا شود و سپس مجددا زیرسازی و نصب ایزوگام جدید به انجام برسد.

همچنین از نظر ایمنی ساختمان بهتر است برای کاهش وزن سازه، از نصب چندلایه ایزوگام خودداری شود. زیرا باعث افزایش خطر در هنگام حوادث مانند زلزله می‌گردد.

نصب ایزوگام

نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی به صورت محدود

اگر محل خرابی ایزوگام قدیمی مشخص  و کوچک باشد، نصب ایزوگام جدید به صورت قطعات کوچک روی ایزوگام آسیب‌دیده، روشی مناسب و اقتصادی برای رفع مشکل به حساب می‌آید.

همان طور که گفته شد، شرط لازم برای انجام این‌کار، شناسایی محل آسیب قدیمی است.

جدا کردن ایزوگام قدیمی و نصب ایزوگام جدید

جدا کردن لایه ایزوگام قدیمی و نصب ایزوگام جدید در زمانی که چسبندگی ایزوگام با بام از بین رفته است یا سطح آن آسیب زیادی دیده باشد، بهترین روش به حساب می‌آید. در انجام این کار، ایزوگام قدیمی با ایجاد حرارت مجدد، از بام جدا می‌شود و سپس با ترمیم زیرسازی، ایزوگام جدید مجددا روی بام نصب می‌گردد.

استفاده از پرایمر ایزوگام و عایق‌های پلیمری دیگر برای ترمیم ایزوگام

اگر محل‌های آسیب ایزوگام قدیمی مشخص و کوچک باشند، با استفاده از عایق‌های پلیمری مثل پرایمر ایزوگام، می‌توان محل‌های جداشدگی یا ترک‌های ایزوگام قدیمی را پوشش داد تا چندین سال دیگر نیازی به تعویض ایزوگام نخواهد بود و هزینه‌های ترمیم ایزوگام و زمان اجرای آن نیز به حداقل می‌رسد.

سفارش ترمیم و تعویض ایزوگام

برای شناسایی مشکلات ایزوگام قدیمی و بررسی بهترین روش جهت عایق‌کاری مجدد بام، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *